Výmena ložiska kompresoru klimatizácie
Pred časom mi začalo auto podivne zavijať, najpr som myslel že to bude tým že som zabudol doliať olej(dolieval som viac ako 2 litre :)), ale nakoniec som zistil že to bude nejake ložisko na klinovom remeni a bolo to práve na kompresori klimatizácie. Takže som sa pustil do zisťovania a čo to všetko obnáša taka výmena ložiska klimatizácie. Nie je to nič zložité stačí mať doma nejaké to náradie a dá sa to zvládnuť. Ise o auto z automatickou klimatizáciou s automatickým napínaním klinového remena, motorizácie 1,4i r.v. 2001 nemux. Návod nemusí uplne sedieť na iné autá.
Budeme potrebovať:
- Sťahovák
- Klúč na karbobrúsku
- Gola sadu
- Niečo na vylisovanie ložiska poprípade kladivo a drevený špalok podobného priemeru ako je ložisko
- Ak máte automatický napínací systém na klinový remeň tak železo so štvorcovou podstavou o dĺžke 10mm(povolovač :)) dĺžka aspon 10cm.
- Hasák
- Ložisko, podľa mojich zisteni by to malo byt dvojradové ložisko 35x55x20 kupoval som ho v obchode s ložiskami za cca 22€, popripade označenie 35BD219DUK - NSK, DAC35550020 - KOYO, 35BG05S10G-2DST2- Nachi na fotkach je to modre ložisko už vymenené
Postup:
Zdvihneme si prednú pravú stranu auta, dáme dole koleso. Zasunieme povolovač do automatického napínacie systému a za pomoci hasáku povolíme kladku a dáme dole klinový remeň.
Kompresor klimatizácie nemusíme dávať dole. Na prednej strane kompresoru je matica ktorú treba odskutkovat za pomoci gola sady a klúča z karbobrúsky.
Predný panel(magnetická spojka) kompresoru ide dole aj ručne len sa treba potrápiť,
pod ním sa nachádza podložka a ložisko zaseknuté segerkou tu dáme dole a za pomoci stahováka stiahneme hlavu s ložiskom dole s kompresoru.
Ložisko je v hlave nalisované a zo zadnej strany este zazobáčikované, niektorý odporúčajú tieto zobáčiky odbrúsiť ale nepovažoval som to za potrebné nakolko pri vylisovaní ložisko tieto zobáčiki bez problémov vyrovná.
Teraz treba uz len ložisko vylisovat a nalisovať(alebo vybúchat a nabúchať späť).
Teraz všetko nahodíme v opačnom poradí čiže hlavu s ložiskom nabúchat spať na kompresor, nahodiť segerku, podložku, spojku, maticu a remen. Hotovo celá výmena je hotová. Ešte k automatickému napínaku klinovému remenu tam stačí k nahodíte remeň a za pomoci uvolnovaku povolíte systém nahodíte remen a napína sa cez napínacú kladku kde je matica ktorú staci gola sadou zatiahnut tým sa napne klinový remeň.
Za prípadne škody nezodpovedám je na každého uvážení či zvládne takéto práce.
Veľa zdaru :)
command
23. 09. 2013 10:15